en ny tid...eller?

Idag när jag skulle laga mat så hittade jag en intressant text på sidan av tomatsås-burken. Det stod såhär "blabla företagets namn....vi tror på att hjälpa mödrar att laga näringsrik mat åt våra barn". Det jag får ut av detta är att enligt det här företaget så är det alltså mammorna som ska stå för matlagningen åt familjen. Samtidigt på Spotify så spelas det en reklam just nu som går ut på att en kvinna klagar på att hennes man inte har något körkort och hans pappa måste komma och köra bilen varje gång dom ska någonstans. Kvinnan kan alltså inte köra bilen själv, hon ska ju stå i köket och laga mat åt familjen.
Så trodde jag att tiderna hade förändrats och det var helt okej att pappor lagade mat åt sina barn, och att mammor körde bilen när det var dags att hälsa på hos mormor, men så är det kanske inte. Hallå, 1940-talet ringde och ville ha sina ideologier tillbaka!!!!

Kommentarer
Postat av: Pc

Var köpte du den burken...?! Och kollade du bäst före datum? Konservativt på burk. Var befinner du dig egentligen...

2011-05-19 @ 22:03:46
Postat av: monica

Ja det kan vara en nygammal tid som är på gång. Och tack och lov för såna som du som är uppmärksamma och kan stoppa den :)

2011-05-21 @ 08:13:14
URL: http://ombildad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0