ingen tid

Som ni kanske märker så är skolan här i USA mycket mer tidskrävande än var den var hemma i Sverige. Läxa efter varje lektion och just nu har jag en massa prov att göra också. Idag var det prov i min hälsa- kurs. Vi har läst om olika personligheter, mental hälsa, stress och psykiska sjukdomar. Men det här provet var ganska enkelt om man jämför men vad jag är van vid. Vi fick ett papper med fyrtio "sant eller falskt" frågor, så skulle man bara kryssa i svaret på ett svarspapper (scamtron heter det, man köper dom själv. Så har man inte något svarsformulär så kan man inte göra provet). Det kändes bra och jag behövde bara chansa på ett par frågor. Nästa vecka blir det dock mycket värre. Då är de dags för första matteprovet, Huu! Även om det känns som att jag har koll på det vi gör just nu så har jag ju glömt det vi gjorde för två veckor sedan, så hur jag ska komma ihåg allt på provet har jag ingen aning om. Jag vet ju hur jag kommer fördriva tiden i helgen i alla fall! Sedan håller vi på att skriva en essay på engelskan också, vi ska skriva om en händelse eller person som har betytt mycket för oss. Jag valde faktiskt att skriva om, hör å häpna, Oskar!! Och inte nog med detta så har jag skitmycket att göra på farmville också!! 
Så ni förstår att jag inte har mycket tid över just nu. Men i lördags så passade vi på att åka in till downtown och kolla på hockey. LA kings mot Colorado, vi bokade biljetter för att vi ville se foppa spela och dagen efter vi hade bokat biljetterna så var huvudnyheten på Aftonbladet "Foppa Slutar". Jättekul tyckte vi med tanke på att LA spelade mot detroit (som är sprängfyllt med svenska spelare) två dagar senare. Men Kings vann i all fall och NHL är så mycket roligare att kolla på än elitserien, det enda som är tråkigt är att det inte finns några hejaklackar här.



det blev mål för kings och dom lekte "hur många hockeyspelare får plats i ett mål"






LA kings vann till slut med 4-3. Vi satt och hoppades på förlängning och straffar men det blev inget med det!

Kommentarer
Postat av: Pc

Du fixar skolan ska du se. Kul med Oskar! Bra bilder från matchen. Straffläggning är ju kul nuförtiden med alla fräcka varianter som inte minst svenskarna står för.

2011-03-04 @ 23:10:01
Postat av: Elin

Jag tycker du ska skriva om Rocky!

2011-03-05 @ 12:14:48
Postat av: monica

Klart att du fixar matten!!! Jag ska hålla tummarna för dej. :)

2011-03-05 @ 22:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0