Amerikanare?

Dagen spenderade jag på gallerian som ligger typ 2 minuter från huset. Den ska tydligen va en av Kaliforniens största så man kan spendera ganska mycket tid där. Hur som helst, när jag som bäst gick omkring där och funderade på allt och ingenting så mötte jag två vakter. På håll så märkte jag att dom kollade på mig och när vi kom lite närmre varandra så stannade dom mig och sa, va med nu för det här är roligt. Så sa dom ju inte utan dom sa så här "Ursäkta men du måste ta av dig luvan här inne". Ehh, ursäkta va sa du nu sa du? "jo du måste ta av dig luvan för vi måste se hela ditt huvud". Först trodde jag det var nåt slags practical joke som mamma låg bakom. Hon brukar ju ibland fråga om jag fryser när jag har luvan på mig inomhus. Men nej det var inte mamma som låg bakom det här. Det var tydligen en policy dom hade i gallerian. Ja, så vad ska man göra? Jag tog ju av mig luvan och skakade lite på huvudet, amerikanare är ju speciella det vet man ju. Sen kom jag att tänka på alla som har mössa på sig, eller dom som har keps. Säger dom åt dom att ta av sig dom?

Nu har jag bokat flyg hem också. Eller det var inte helt sant för jag kommer göra ett lite depåstopp i England innan jag kommer hem till Sverige. Så runt den 17e juni är jag hemma igen.

Kommentarer
Postat av: monica

Oss emellan så var det visst mamma som låg bakom. Jag trodde bara inte att dom skulle hitta dej :)

2011-03-20 @ 13:23:10
Postat av: Pc

Så vad tänker du prova nästa gång? Keps eller mössa...

2011-03-20 @ 18:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0