LA

Hej alla glada!

Nu har vi äntligen fått igång internet här i huset, för tillfället i alla fall. Det verkar inte vara jätte pålitligt men just nu funkar det.
Så jag kan ju börja med att berätta att än så länge så är allt skitbra här i Kalifornien! Familjen jag bor hos är supertrevliga och hjälper mig med allt, igår tvättade hon till och med åt mig!
Jag har vart en del i skolan på en slags orientation där dom berättade allt om hur det funkar med college och hur de e att bo i USA och sådana saker. Jag kommer inte ihåg så mycket men det mesta lär man sig väl efter hand. Dom hjälpte oss också att välja vilka kurser vi skulle läsa denna termin. Eller jag fick egentligen inte välja någonting för dom hade redan valt åt mig. För det första så väljer dom eleverna som redan går på skolan alla sina kurser på slutet av höstterminen så alla dom roliga kurserna är fulla. Och för det andra så måste vi som inte är från USA göra lite engelska och matte tester så dom vet på vilken nivå vi ligger på. Engelskan gick hur bra som helst och jag behöver bara ta en kurs. Men matten däremot, där gick det åt skogen så att säga. Fyra kurser måste jag ta. De vill säga en vare termin. Tji fick jag för att jag inte ha vart helt vaken på lektionerna i gymnasiet.
De största problemet jag har just nu är att jag har lite svårt att ta mig. Eftersom här nere i torrance där jag bor slutar bussarna gå klockan åtta på kvällen. Så om jag har vart uppe i LA en dag och kommer hem efter det så har jag en gångväg på ca 40 min att se fram emot innan jag är hemma. Så en cykel ska jag skaffa mig så fort som möjligt.

Annars så glider jag mest runt här i området och har det bra. Jag har träffat tre andra svenskar på skolan så just nu hänger jag en del med dom. Vi har vart på stranden en dag och så har vi vart ett par vändor uppe i LA. Bussen dit kostar bara 10 kr ungefär så det är lagom. I lördags var vi och kollade på NBA basket. Det var en upplevelse kan jag lova, jäkligt roligt att kolla på! Bor granne med en stor stor stor galleria också så där har plånboken blivit ett par kilo lättare. Men jag har bara köpt saker jag behöver mamma och pappa det lovar jag!!

Ska försöka ta lite bilder också på omgivningarna det lovar jag. Så ni får se hur jag har det.

have a good one som dom säger här i staterna....

Kommentarer
Postat av: mamma

äntligen hjalmar!!! skönt att höra att det är bra därborta, men det där med att någon tvättar åt dej, hmmmm!

så undrar jag om jag också håller med om att du behöver lossa ett par kilo i plånboken på saker som är nödvändiga? tänk på att pengarna ska räcka ända till juni. kram från mamma.

ps. kanske du saknar mej lite också :)

2011-02-02 @ 16:29:47
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: elin

Aaaaaaa, vad jag har langtat. En uppdatering om dagen MINST!!! Bilder vill jag verkligen se.



See u later :) :)

2011-02-02 @ 16:44:19
Postat av: Pc

...ett par vändor uppe i LA... det låter det! Overkligt för inte så länge sedan och nu går du där, häftigt! Härligt att det fungerar med familjen så ta vara på det och bjud tillbaka. Du kan ju baka nå´t. Blev lite glad idag när jag såg vädret, du behöver inte svettas nu om det stämmer ; ) bara 19 grader? Ha de gött, som du sa för bara en dryg vecka sedan. Nu känns det bättre, det ska nog gå att tjata lite på det här viset me...

2011-02-02 @ 20:27:11
Postat av: .y

Jag har minsann tyckt att Sverige vart tråkigare den senaste tiden- det här förklarar ju det. När kommer du tillbaka egentligen? Det är redan för mycket av allt i USA! Iofs kanske inte av redig humor. :)



Grattis i efterskott Elin! Blev ingen gocart i England så vi ses på din fest istället!

2011-02-03 @ 18:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0