helg

Efter den så väldigt spännande måndagen med mattelektions-jakt och en del orienteringsproblem på skolan så var det skönt att komma till skolan på tisdagen och veta att jag inte skulle behöva göra om allt igen! Jag har ju tre klasser till som jag ska läsa i vår, "Public speaking" "Contemporary health" och en engelska kurs som heter "writing and grammar". Den första vet jag inte så mycket om, och kommer inte få veta så mycket heller på ett tag eftersom den av någon konstig anledning inte börjar förens i april, vilket betyder två lektioner i veckan tre timmar långa båda två, oj vad jag ser fram emot det! Den andra verkar vara ganska rolig, ni som kan er engelska kanske har räknat ut att den han med hälsa att göra och det stämmer bra det. Mer exakt än så kan jag inte beskriva den än men läraren sa ungefär såhär, "om inte jag har fått er att vilja leva ett mer hälsosamt liv när den här kursen är avslutad så är det här ett slöseri av tid". Vem vet, jag kanske kommer hem som en riktig hurtbulle och kanske till och med kan äta ett äpple då och då. Jag tror det handlar en del om både våran fysiska och psykiska hälsa, hur dom påverkar varandra och sånt. Det roligaste med den här klassen var ändå när alla skulle ställa sig upp i tur och ordning och presentera sig själva, berätta vart man har gått på high school osv. Ni skulle sett människornas ansikten när jag ställde mig upp och sa att jag heter Hjalmar Fredin och gick på Falkenbergs gymnasieskola, så många fågelholkar på så liten yta har jag nog aldrig sett. Det blev inte bättre direkt när jag skulle försöka förklara kladdkaka (alla skulle säga sin favorit dessert) "A chocolate cake that is........sticky in the middle", varför sa jag inte bara äpplekaka? Det är ju godare till och med.  Till slut så är det den där engelskan också, den vet jag själv att jag absolut behöver eftersom jag inte är någon stjärna direkt på grammatik och stavning, varken på engelska eller svenska. Så den kursen ser jag nog mest fram emot i vår.
Så då ser mitt schema ut såhär i vår.

Mån och Onsd: 12:30 - 13:30 Fotbollsträning.
15:30 - 17:30 Matte (blää).
Tis och torsd: 07:30 - 10:00 Engelska.
12:15 - 13:40 Hälsa.

Helt okej om jag får säga det själv, lägg märke till att jag är ledig på fredagar.

Åh juste, fotbollen, herregud säger jag bara, det verkar som jenkarna gör allt dom kan för att jag ska åka hem igen. Först får jag inte välja mina klasser själv, sen hamnar jag i matteklassen från helvetet och nu fotbollen. Första träningen var igår och vi var 14 stycken. Det var jag, dom andra två svenskarna (Christopher och Magnus) och sen var det 11 killar till som hade gått vilse på väg till en historia lektion och av misstag hamnat på fotbollsplanen för fotbollspelare var dom absolut inte. Efter träningen sa Coach, som för övrigt verkar vara en skön gubbe, att dom som är med i fotbollslaget inte tränar på våren eftersom dom har så mycket att göra i skolan då. 
Men det är skönt i all fall att skolan har börjat så att jag har fått en "vardag" igen med rutiner och ett schema, det gör att jag känner mig mer och mer hemma här i Kalifornien så att dom kan ju sluta upp med att försöka få mig att åka hem för här stannar jag ett bra tag till!

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt!!! Jag förstår att du längtar till hösten när det blir lite mindre att göra i skolan :)

2011-02-18 @ 09:02:25
Postat av: Pc

En cool kille och ett gäng fågelholkar... låter som en scen ur en sådandär high school tv-serie. Du kommer trivas!

2011-02-19 @ 01:01:53
Postat av: Lisa med mera..

Skickar över en drös med hälsningar från oss i det gula huset :)

Du verkar ha det toppen!

2011-02-24 @ 09:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0