en månad

Nu har jag vart hemifrån i en hel månad. Visst saknar jag Falkenberg en del, det gör jag faktiskt. Förutom familjen och alla vänner såklart så saknar jag bland annat min säng. Och jag saknar att bli utskälld av pappa för att jag inte har diskat fastän jag har vart hemma hela dagen.
Jag saknar att bara kunna sticka iväg och träffa kompisar direkt utan att behöva anpassa mig efter när bussarna går.
Jag saknar lägenheten (fastän Luchie tjatar på mig så kommer detta aldrig kännas riktigt som hemma), och att kunna träna golf i hallen när inte pappa är hemma.
Jag saknar att sitta nere på Stantons i tre timmar och snacka skit med kompisarna.
Jag saknar att kunna sitta i bastun efter fotbollsträningarna när det är -15 grader ute.
Jag saknar att kunna ta bilen och åka och hälsa på hos mamma över helgen.
Jag saknar att köpa grillchips och onion-dipp på vägen ut till Glommen när jag ska hälsa på hos Claes.

Men sen finns det ju dom sakerna här i USA som jag tycker är skitroliga och som aldrig händer hemma i Falkenberg. Till exempel att få träffa så många nya sköna människor, och få upprepa mitt namn tre gånger varje gång jag träffar någon (hjalmar, no jaalmaar, jaalma.... Karl).
Jag älskar att få berätta och förvåna alla med att jag är från Sverige, och att jag faktiskt kan prata engelska.
Jag gillar att prata med alla om hur det är i Sverige, att vi har snö och typ tio minusgrader just nu.
Jag gillar att bara gå ut i en t-shirt, tycka att det är varmt och sen möta folk som har mössa, vantar och vinterjacka på sig.
Jag gillar att gå till Quizno´s och beställa den fantastiska baguetten "italian classic" naturligtvis utan rödvins vinägrett och tomat.
Jag älskar att kunna åka in till downtown och kolla på basket eller hockey för mindre än 200 kr.
Jag gillar att kunna gå och kolla på bio klockan halv elva på kvällen eller kanske klockan ett på dagen om det passar bättre.

Så jag ska passa på att ta vara på dom här sakerna nu när jag är här, det som jag saknar hemma i Sverige finns ju kvar när jag kommer hem om tre månader. Just nu har jag i och för sig knappt någon fritid alls på grund av skolan och alla läxor. Herregud, vad jag mins av gymnasiet så hade vi inte en enda läxa på tre år, och nu har jag läxa efter varje lektion. Sen är ju en del lektioner två timmar långa, så man är rätt trött i huvudet när man kommer hem. Men idag var jag ute en sväng i all fall. Jag vill ju inte lägga 400 kr på en cykel som jag ska ha här i fyra månader, men jag fick en briljant idé!




 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Din säng är för tillfället okuperad av syster. Det är kallt ute så man stannar hellre inne under en filt. själv hade jag velat ha solsken, 25 grader varmt och ligga på en filt vid havet. Snygg skateboard. Nu bl ir det ju lätt att ta sig runt :)

2011-02-25 @ 06:27:05
URL: http://Tanthanna.blogspot.com
Postat av: Elin

Aaa, men Hanna, det ar ju en LONGBOARD. Vilket nu betyder att Karl inte langre blir ledsen om jag tar hans I Fbg!!!



Hur skon ar inte du Hjalmar! Min Idol!!!

2011-02-25 @ 09:08:11
Postat av: Hanna

Ahh förlåt jag är novis och ser inte skillnad på en longboard och en skateboard. :)

2011-02-25 @ 09:40:40
URL: http://tanthanna.blogspot.com
Postat av: Hanna

Förresten, är det du som gjort den lilla bilden i mitten? Den var riktigt snygg, sånna kan du göra och lägga på fotosidan.

2011-02-25 @ 12:26:35
URL: http://tanthanna.blogspot.com
Postat av: Pc

Tur att Hanna kom o hälsade på så jag kan skälla lite på henne när hon lämnar spår i hela lägenheten redan efter tjugo minuter! Golfklubborna har jag gömt så det kan hon inte göra när jag är på jobbet, men bilnyckeln har hon hittat...

LA och skate måste vara en ultimat kombination, toppat med coola brillor och en hatt!!! Ta vara på dig och hälsa Luchie att om hon vill ha några tips så finns jag på Skype.

Sköna bilder!

2011-02-25 @ 23:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0