3 april

det var ett tag sedan nu. Det kan bero på många saker. Att ja har haft massor att göra i skolan de senaste med prov och test i alla möjliga former. Det kan bero på att ja inte har haft något vettigt att säga. Men jag tror att den största anledning kan va att datorn har vart på "semester".
Det var nämligen så att en dag när jag satt här hemma och gjorde nåt på datorn, farmville tror jag....eller matteläxa kanske, ni får gissa själva. Hur som helst så slocknade datorn helt plötsligt och vägrade starta hur mycket jag än pillade och hur hårt ja är tryckte på knappen. Stendöd var den, som en....jaa sten. Så efter en snabb titt på Yelp så fick jag reda på vart jag skulle lämna den och en halvtimme senare var jag utan dator. Nu stämmer det ju inte riktigt eftersom det finns en dator här hemma som jag får låna och hur många som helst på skolan. Men inte kan jag blogga från en amerikansk dator, vem vet vad som skulle kunna hända! Det sista killen på datorverkstaden sa innan jag lämnade datorn var "det här kommer nog bli dyrt". "ååh jippie" sa jag eftersom jag inte kan få nog av att höra hur dyrt det är laga alla datorer som jag lyckas ta sönder. Det här var dator nummer tre på ca ett år. Men den här gången var det faktiskt inte mitt fel. Det var klumpen som sitter på sladden som inte fungerade. Pappas expertutlåtande är att det kan vara på grund av det är olika strömstyrkor i el-uttagen här i USA och i Sverige. Jag väljer att tro på detta! Så nu har jag en helt ny amerikansk sladd som funkar. Nu är väl bara frågan hur jag ska göra när ja kommer hem. Det löser väl jag på nåt bra sätt.

Tro det eller ej så var det här faktiskt inte det mest intressanta som hände den här veckan. I torsdags så åkte jag och tre uppspelta svenskar till Honda center i Anaheim och kollade på *trumvirvel* LADY GAGA. Efter fem minuter innanför dörrarna kunde vi konstatera att vi antagligen var dom enda straighta killarna i huset. Ja det kanske var att överdriva lite, där var ju alla pappor som hade följt med sina 12-åriga döttrar också. Men det var faktiskt ganska roligt! Det var inte riktigt som en Green Day konsert direkt. Lite flera dansare, lite mer pop och framför allt, massor och massor av prat. Jag är helt säker på att hon pratade lika mycket som hon sjöng. Herregud, på hur många olika sätt kan man berätta för folk att de ska vara sig själva egentligen. Om ni vill veta svaret på den frågan så får ni ta det med Gaga för hon kan säga det på hur många olika sätt som helst. Jaja, jag hade roligt ändå. Trotts att hon inte spelade sin bästa låt.







Vi hade inte bästa biljetterna direkt, men korven i honda center var god!

Kommentarer
Postat av: Pc-experten

Ni var "backstage" redan under konserten! Inte dåligt. Var hon trevlig? Eller var hon bara sig själv...?

2011-04-05 @ 20:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0