10 april

Idag när jag kom hem till lägenheten efter att ha spenderat natten på magnus och chrilles golv så fick jag e liten överraskning, Larmet var på. Kan jag koden till larmet? Nej. Jag visste ungefär vilka siffror som ja skulle trycka på men inte riktigt i vilken ordning jag skulle göra det. Så där hade jag 15 sekunder på mig att testa typ 10352 st olika kombinationer av siffror som jag TRODDE var med i koden. Till min stora förvåning med tanke på oddsen så lyckades jag inte komma på rätt kod, vilket ledde till att larmet gick på. Nästa uppgift var att i det oerhört tillfredsställande och inte alls stressande ljudet av larmet leta upp Luchies telefonnummer, som jag en gång i tiden hade på en lapp i min plånbok men nu helt plötsligt är borta. Och så var jag tvungen att leta upp laddaren till min mobiltelefon som inte hade något batteri, samtidigt som jag alltså vänder upp och ner på mitt rum i jakten efter Luchies nummer. Efter en stund så ringer hemtelefonen och jag kan nästan gissa vem som ringer, och visst hade jag rätt. Det var vaktbolaget som förklarade för mig att larmet hade startat i lägenheten och om allt va okej. "Jaså har larmet startat" tänkte jag, här svarar jag i hemtelefonen men inte har jag märkt att larmet startat, inte märker jag oljudet som håller på att spränga mina öron. Sen fick jag berätta för han att ja försökte få tag i Luchie så då lät han mig lägga på. Sen hände nåt magiskt, jag fick en uppenbarelse. En röst sa åt mig att kolla på min telefon, vilket jag gjorde. Och där var det, jag fick alla mina frågor besvarade. I ett SMS från Luchie där hon hade skrivit att hon hade satt på larmet och va koden var. Så efter ett par hemska minuter fick jag äntligen tyst på eländet och kunde andas ut ett tag. I ungefär 10 minuter för då är det någon som knackar på dörren. Det var polisen som kom på besök och undrade om jag var en rånare. Det var jag ju inte så dom nöjde sig med att kolla lite på mitt körkort och skriva ner mitt namn innan om lämnade mig ensam igen. Så vem vet, nu kanske ja finns i polisregistret här i Torrance.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, bra jobbat Hjalmar!

2011-04-11 @ 09:49:34
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: Pc

Lugn och fin som alltid i stressande situationer... Du måste ha ärvt din fars lugna övertygande attityd och trovärdighet när det gäller myndighetspersoner. Du får vaktbolaget att lägga på och ge dig ytterligare lite tid på dig i lägenheten fast larmet tjuter i bakgrunden och polisen vänder du i dörren. Hade du huvan uppe och solglasögonen på dig...? Luchi måste vara imponerad av dig men borde kanske ta ett snack med vaktbolaget...

2011-04-11 @ 20:37:41
Postat av: Hanna

Nej!!! Så får man inte göra lillebror. Man kan inte tala om för mig att man hittat en klockren födelsedagspresent när du inte kommer hem förrän om två månader. Gud så nyfiken jag kommer att vara.

2011-04-13 @ 10:18:44
URL: http://tanthanna.blogspot.com
Postat av: Lisa, Thomas, Lovisa, William

Tänk vad mycket du är med om. Det här hade du troligtvis inte råkat ut för i Falkenberg.. :)

Skulle vara kul att träffa dig om du kommer på besök till Sverige.

2011-04-14 @ 08:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0