22 okt

Det som såg ut att bli två veckors ledighet ( ja så kan jag uttrycka mig nu när jag jobbar) blev istället fylld av jobb och stress. Nåja jobb i alla fall, och fylld kanske är fel ord. I tisdags på förmiddagen vid ca tvåtiden när jag precis hade gått upp ringer min chef och frågar om jag har lust att jobba lite i veckan. "Självklart" svarar jag lite lagom nonchalant, "jag har inte planerat något". "bra då ses vi kl 06:00 i morgon då". Detta betyder att jag går upp klockan tjugo i fem för att hinna med bussen och som jag nämnde innan gick jag upp klockan två på dagen. Den här natten sov jag inte åtta timmar direkt. Men inget ont som för nått gott med sig som man brukar säga. När jag hade jobbat ett par timmar kommer chefen och undrar om jag vill jobba dagen efter också, naturligtvis svarar jag ja även denna gång, och naturligtvis säger han "bra då ses vi klockan 06:00  i morgon då". Men denna gång lägger han även till "så ska jag kolla in ditt schema så kanske vi kan fylla på det". Och lyssna nu på det här drömschemat jag fick. I två veckor framöver. Fredag 10:00 - 19:00, lördag 06:00 - 16:00, söndag 06:00 - 15:00, måndag 06:00 - 15:00. Jag skulle nog aldrig nämnt att jag brukade jobba som bagare. Men inte är jag den som gnäller, på helger har vi ju 100% ob större delen av tiden!
Så ja nu är det bara att jobba aset av sig så får man se vart man hamnar. När Beatles var 21 år gamla så hade dom fem singlar på platserna 1-5 på USA listan. Det är ett år kvar tills jag är 21 undra vart jag har hamnat då.

Kommentarer
Postat av: ULS

Heja på Hjalmar. Bara du inte får tomtar på loftet. Valde du "hemma" avdelningen? Lena I torsbo

2010-10-22 @ 13:14:29
Postat av: hjalmar

känns bra med ordentligt stöd i ryggen Lena! Nej jag fick inte välja dom valde åt mig men det var där jag hamnade i alla fall.

2010-10-22 @ 21:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0