11e okt 2010..

..kommer nu och för alltid vara den dagen då jag gjorde mitt första arbetspass på Gekås. Ett ställe som jag ska hänga lite från och till på ungefär fram till jul. En, vad jag har hört, fantastisk tid på Gekås. Jag lyckades också med konststycket att hamna på "till hemmet" avdelningen. Den med de flesta julprydnader naturligtvis.
Det hela började med en lång introduktion där man fick veta allt som möjligt finns att veta om Gekås typ. Jag kommer ihåg allt! Sen fick man kläder, skor och ett "lås-upp-alla-dörrar-kort". Sen var det inte mer med det, ut och jobba med er sa dom. Eller ja, idag fick vi ju gå med en annan som hade koll på grejerna, men i morgon ska vi vara ensamma. Man kan förklara mina arbetsuppgifter ungefär såhär. Ta en full pall, åk ner en våning, töm pallen på varor i butiken, åk upp en våning, lämna den tomma pallen, hämta en full pall, åk ner en våning, töm pallen...ja ni fattar kanske nu. Och samtidigt som du ska tömma pallen ska du svara på ungefär 350 frågor om vart olika varor finns i butiken, oftast är det gamla ta...äldre damer som frågar. Nu är det ju så att jag inte har någon aning om vart saker finns i butiken så just den biten kan bli lite jobbig.
Men dagen blev ganska bra tillslut i alla fall. Om man bortser från hemresan. Buss 555 stod och väntade i Ullared. Som alla vet så går buss 555 mellan Falkenberg och Ullared så jag hoppade på. Vad jag inte tänkte på att buss 555 också går mot Älvsered, och om man väl har åkt dit med den bussen så får man inte alltid åka med hem igen. Så där satt jag i solskenet och såg bussen åka mot Falkenberg igen, tom. En timma senare skulle nästa buss gå. Som tur var så hade jag en tjänst upp på en kille i mitt fotbollslag så jag ringde han så skulle han komma och hämta mig, 55 minuter senare kom han.

I förrgår så hittade jag en fågel i vardagsrummet efter jag hade sovit på eftermiddagen. Jag öppnade fönstret men han fortsatte flyga mot det stängda (och så ifrågasätter folk om människor är den smartaste arten på jorden). Efter att jag hade petat på den lite med flugsmällaren och han hade gjort en totaluppvisning i att spela död så kom pappa och lyfte ut honom.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ännu ett steg i din karriär. Lycka till!!

2010-10-12 @ 07:19:44
Postat av: Pc

Innan du slog fågeln med flugsmällaren till en blåmes så tog du lite bilder på den, var är dom? Och så död var den inte heller när jag skulle fånga den, men du skrämde den nog för jag hittade fågelskit lite här och där. Jag (eller blåmesen)kanske ska vara glad att du inte hade golfklubborna uppe i lägenheten. Blåmesen var lika blågul som Ge-Kås. Hänger det ihop? Hade fågeln följt med från zoo-avdelningen?

2010-10-12 @ 23:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0