pappersarbete

Igår så skulle jag försöka fylla i en ansökan om att få låna från CSN till min blivande utbildning. Det här är inte lätta saker ska ni veta, CSN räknar nog med att alla som ska plugga redan är hjärnfysiker eller liknande. Jag och pappa märkte ganska tidigt att vi inte skulle klara detta själva. Två samtal till CSN, ett till bluechip och en halv skog i pappersförbrukning när jag hade skrivit ut tre ansökningar á tio sidor senare så TROR jag att det är klart. Nu är den i alla fall ivägskickad så förhoppningsvis godtar dom den och ger mig mina pengar.
Sedan var det dags att boka ett besök på den amerikanska ambassaden. Det här var absolut lika svårt, inte fasen gör dom det lätt för oss som vill åka till USA. Nåja, skam den som ger sig. Efter att ha fyllt i e blankett om mig själv där jag ofta sköt lite från höften (jag skrev te x "unknown" på frågan vart jag skulle bo när jag kom till USA, hoppas dom går med på detta) så fick jag svara på en del ganska roliga frågor faktiskt. "har du någonsin varit arresterad för ett grövre brott?" "ingår du i något terroristnätverk?" "planerar du att köpa eller sälja droger i USA?". Kan inte låta bli att fundera på hur många som faktiskt svarar ja på de här frågorna.  Jag svarade nej, förutom på frågan om jag visste vad jag höll på med, där skrev jag "unknown"....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du kommer nog iväg till slut ska du se. Och jag kommer hem i tid att träffa dig innan och att ta tillbaka min dator. Antar att du vill ha platta och lätta paket i jul, så att du kan ta med dig dom till staterna.

2010-11-17 @ 22:31:59
URL: http://tanthanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0