6e maj

Pappa har lämnat mig för England igen, och som han lämnade mig sen! Hela skåpet fyllt med återvinning, en full tidningskorg, ett diskberg värt namnet och lägg därtill en tom diskmedelsflaska. Men är jag den som klagar? Ja det kanske jag är ibland. Men nu har jag faktiskt kavlat upp ärmarna och tagit itu med sakerna. Återvinningen är borta och kvar i tidningskorgen ligger bara de senaste dagarnas tidningar och sprattlar som fiskar längst in på en långgrund strand. Disken är sedan länge diskad och står nu tryggt på sin plats i skåpen.
Idag har jag gett mig på våran stackars ugn också. Uppdrag "grymt fettigt innerglas" är påbörjad och nu under den timslånga väntan på att fettrengöringsmedlet ska göra sitt så passar jag på att fundera ut dagens mat. Antingen blir det gårdagens köttfärsås som blev rankad topp 2 på Oskar Anderssons lista över köttfärsås. Detta skulle väl motsvara ungefär en 4 stjärnig resturang på brodway i New york. Eller så får det bli pasta carbonara.
Mycket pasta? Det finns en enkel förklaring till detta. Idag spelar vi match mot vessige. Två lag som är topptippade av de flesta och en vinst här skulle betyda ett lite ryck för oss i serien. Så bring your a-game vessige och försök stoppa "water blue crew".



Gårdagens lunch. Pasta med grönsaker, kyckling och sweetchillisås..........jag älskar frysdisken på ICA!






Födelsedagsblommorna från mamma står och lyser upp köksbordet i pappas frånvaro.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Har du blivit biten av någon sorts motivationsmygga? Eller så är det så att du kan använda det sen när pappa kommer hem. "När du var borta gjorde jag minsann..." :) Fina tulpaner.

2010-05-06 @ 17:15:58
URL: http://tanthanna.blogspot.se
Postat av: monica

menar du att pappa brukar lysa upp köksbordet???

jättefina bilder :) det måste vara en canon-kamera

2010-05-06 @ 21:31:52
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: hjalmar

det brukar han faktisk göra...det är en kanon-kamera höhö

2010-05-06 @ 22:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0