21a

Jahopp inte mycket blogg på senaste. Kan bero på att det händer absolut ingenting just nu faktiskt. Men i tisdags så var jag och Jeppe C och Carro ute på utflykt faktiskt. Vi åkte till Yngered. Eller, döda fallet lite mer exakt. Jeppe hade läst i "en bok som inte var en bok" att detta skulle vara en av hallands finaste platser. Så vi packade med oss lite mat och drog iväg. För alla er som inte vet vart yngered ligger så måste jag göra en grymt besvikena med att säga att jag själv inte har någon aning. Vi hade en vägbeskrivning men den funkade inte så bra så vi fick ta hjälp av våra mobiler för att hitta (tack gud för googel-maps). Vi började köra mot Ullared och svängde höger i Köinge förbi kyrkan. Mer exakt än så kan jag inte förklara. Dock ska det sägas att vi var ganska säkra på att vi körde fel väg dit. När vi väl var framme så får jag lov att säga att boken och Jeppe hade rätt, visst var det fantastiskt vacker där!
Efter lunch i skogen bland vitsippor och andra blå blommor blev det efterrätt ute på stenarna med utsikt över vattenfallet. Kan ni tänka er va? Och så går jag runt och klagar på att jag är arbetslös!
På vägen hem "lånade" vi nästan en båt för en tur på en sjö, men det är en annan historia.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0