hej hej...

Som ni kanske har märkt så har redigerar-Hjalmar varit i farten igen. Jag vet inte om jag är så förtjust i honom faktiskt. Nog för att han får sakerna gjorda, och visst är blir jag nöjd med resultaten. Men han är så förbenat vimsig av sig. Eftersom han inte riktigt vet hur photoshop funkar och vad man kan göra med alla verktyg så prövar han sig fram. Ofta kan detta ta flera timmar, ibland dagar. När han sedan är klar så har han knappt någon aning om vad det egentligen är han har gjort, och framförallt så kommer han absolut inte ihåg hur han gjorde det. Så när jag vanliga Hjalmar ska försöka mig på att göra om detta så får jag sitta och göra om samma procedur igen. Så mycket tid jag har slösat bort på grund av redigerar-hjalmars dåliga minne.
Och så har vi ju problemet med sittplats. Eftersom jag aldrig skaffade mig ett skrivbord då de flesa läxor gjordes antingen liggandes på golvet eller i skolan 10 min innan lektionen skulle börja så har jag ett par mindre ergonamiska platser att utföra mina photoshop sessioner på.
Vi har sängen tillexempel. Där tvingas man ta till "kinesiska lunch-ställningen" där man sitter med benen i kors och ryggen kutad över datorn. När man sedan reser sig upp så känner man sig som ett alldeles för gammalt gummiband ( ni vet ett sånt som bara blir till smulor när man försöker träffa storasyster med ett perfekt skott i huvudet). Så sängen är alltså ett mindre bra alternativ.
Sedan har vi pallen vid bokhyllan. Där tvingas man istället till den lite mer krävande "kanin på span-ställningen". Här sitter man på en för låg pall med datorn ungefär i jämhöjd med bröstet vilket innebär att man har händerna precis under hakan, och ser därmed ut som en kanin som precis fått korn på något, en hund tillexempel. Den här positionen innebär alltså, träningsverk i armar och framför allt ont i rumpan då pallen är gjord av trä. Allt som oftast innebär den här platsen även nackont och problem med knä eftersom man ej kan sträcka på benen.
Ett tredje alternativ på plats att uföra photoshop sessioner på är köket. Köket är absolut den bästa platsen för att undvika de flesta sorters fysiska olustigheter. Men det finns ett stort minus i distrahtions moment. Skafferiet med alla des förnödenheter innebär att efektiviteten minskar drastiskt och tiden framför datorn förlängs.
Så det verkar som om jag får fortsätta med att prova mig fram genom photoshop. Men då har jag ju i alla fall något att göra. =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Är det sånt som kallas I-landsproblem?

2010-03-20 @ 13:31:32
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Elin

Skaffa trådlös mus så att du slipper slipa ner pekfingret till obefinlighet, eller få kramp i det.

Köket är ju inte heller inte så bra om pappa ser dig där, för "när du ändå är i köket Hjalmar..." du vet! Jag röstar ändå för att nu när du har ett jobb och tjänar en värdig summa pengar, åk till lämplig möbelaffär, t ex IKEA. Ta med dig Mamma och välj ett snyggt litet skrivbord eller frukost-på-sängen-bord kanske.

Kramkram

2010-03-20 @ 22:12:13
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: lena i torsbo

Hej Hjalmar. Det finns små skrivbord på IKEA, annars kan du väl låna kartonger på bageriet och designa en egen variant. Jobba på bara.

2010-03-31 @ 07:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0