peace & skit?

Efter att ha spenderat en hel vecka på något som började som en helt okej campingplats men med tiden blev till en enda stor soptipp är jag väldigt väldigt nöjd med att den här veckan bo hemma hos mamma!
Jo peace & love var faktiskt väldigt trevligt, på kvällarna. För när man vaknar av att solen steker redan kl 8 på morgonen så kan ni tänka er hur resten av dagen ser ut på ett ställe där närmsta sugga finns på en välfylld bajamaja. Andra natten började det regna också, ni kan kanske gissa på vems sida tältet läckte? Jodå visst fick jag ligga och försöka sova i en vattenpöl den natten. Inte förens fjärde natten så förstod vi hur man skulle ta i tu med sovproblemet, eller jag och Olivia gjorde det i alla fall. kl 5 på morgonen letade upp två glada killar med en bärbar ipod-spelare och hoffmaestro på högsta volym. Vi dansade oss fram genom hela campingen och till slut var vi 15 pers som gladde hela campingen. Gissa om vi sov gott efter detta, inte ens en stekande sol kunde väcka oss!
Men musiken då? Jodå det är ungefär som i VM. Några av de på förhand tippade favoriterna leverade med besked, The hives var bäst av alla tätt följda av Mando Diao(Tyskland och Spanien). Medans andra favoriter blev en stor besvikelse, johnossi och Jay Z(Italien och Frankrike). Vi har en stor överraskning, Andreas Grega (Ghana). Och så har vi dem som är roliga att se på men som man vet ändå inte har någon chans mot de allra bästa, Nikola Sarcevic och Venerea (elfenbenskusten och portugal).
Med detta vill jag säga att peace & love kan jämföras med ett besök i danmark, det är trevligt i början men mot slutet vill man bara hem och duscha av sig skiten.

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så välkommen hit när som helst, Hjalmar. Men du vet att det där med sovmorgon kan du glömma här också

2010-07-08 @ 08:34:15
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: tina kusin

hehe var festivallivet inget för dig ;) // tina- 5-faldig hultsfredsbesökare ;)

2010-07-08 @ 09:27:08
URL: http://vinterfrusen.blogg.se/
Postat av: Elin

Det var ju en intressand jamforelse, hoppas inga danskar laser din blogg. Jag blir lite avundsjuk, inte for att du akte till P&L (for det var nog inget for mig) utan for att du akte pa festival, det vill jag ocksa gora. Sa nu gor jag allt som star i min makt for att fa biljetter till Reading eller Leeds!!!!

2010-07-08 @ 13:41:28
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: calle

Gillar liknelsen med fotbollslagen och jag tror ff på Spanien!

2010-07-08 @ 22:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0