jag har gått vilse...

..i de arbetslösas land. Herregud hur gör man för att få ett jobb egentligen? Förut har jag ju knappt behövt söka jobb för att få dom och nu gör jag inget annat än söker. Då kan man ju fråga sig varför jag gör det om det bevisligen har lönat sig förut att inte söka.
När hoppet om jobb börjar tryta har jag istället börjat inrikta mig på högskola till hösten. Förra året sökte jag journalistlinjen i kalmar vilket jag även tänkt göra i år. Men igår när jag satt och slösurfade och kollade runt på alternativa högskolor att söka så hände något. Jag hittade en linje som lika gärna hade kunnat heta "Hjalmar". Det hade naturligtvis varit lite fantasilöst och jag antar att inte så många hade gjort sig besväret att läsa om den, vilket hade vart perfekt för mig, om ingen annan söker så kommer jag ju antagligen garanterat in. I allfall, kursen eller programmet hette "Mediekommunikationsprogrammet - idrott, medier och pr". Vilket betyder att man jobbar med idrott i medier och jag kan inte komma på så många andra saker som skulle passa mig så bra. förutom skjortan jag köpte till nyår kanske, den satt som en smäck!
Nu tänkte jag passa på att svara på de kommentarer jag gissar att jag kommer få.

mamma - jaa jag ska jobba hårt för att få ett jobb så jag har råd med utbildningen.

pappa- ja jag ska läsa på mycket inför högskoleprovet och jag ber om ursäkt för att jag inte har diskat tills du kommer hem.

Nu betyder ju detta inte alls att ni inte ska kommentera men ni kanske kan skriva något i stil med " åh va kul att du hittar dina drömutbildningar, vi lovar att vi ska supporta dig och stötta dig i vår så att du kommer in på högskola och kan utbilda dig innom de ämne du vill" eller kanske "Hjalmar, jag lovar att du inte ska behöva diska eller städa ditt rum så länge du bor hemma".
Antar att ni kommer hitta på helt andra saker att säga men nu har ni fått några alternativ iallfall. =)


Kommentarer
Postat av: elin

Jag fick en plötslig déja vu där. Lät som något jag antagligen skulle sökt in till, förrut. Vi kan ju plugga inför högskoleprovet tillsammans då ;)

2010-01-26 @ 15:18:52
Postat av: mamma

Hjalmar, jag lovar att du inte ska behöva diska eller städa ditt rum så länge du bor hemma. Men du envisas ju med att diska när du kommer till mej så ... :)

Kul att du hittat nåt du känner så starkt för, om du tror att du kommer in på kursen, så tror jag det också. .. var går utbildningen ???

2010-01-26 @ 21:05:59
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: calle

Jag ser fram emot när du kommer hem på studieuppehållen... och städar ditt rum och diskar

Aj!

2010-01-26 @ 23:57:34
Postat av: calle

Plötsligt dyker en strof upp i minnet,

"Det är tuffa tider..." har jag hört Hjalmar sjunga det eller var det någon annan?

2010-01-27 @ 00:00:57
Postat av: hjalmar

tack mamma hoppas pappa läste det noga :p kursen går i falun faktiskt, borde nog kolla upp vart det ligger!

och pappa det var väl den där gessle som sjöng det och jag kanske skulle kolla upp om han har lust med en donation?

2010-01-27 @ 00:41:26
Postat av: Hanna

Haha, jag kan rekommendera högskolan i Falun eftersom det är den jag läser vid :D Det ligger en bit norrut, 7h tåg från Göteborg.

2010-01-27 @ 10:03:27
URL: http://tanthanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0