global uppvärmning my a#%

Jodå forskarna säger att vi har sett den sista snön här i södra Sverige på länge, och så kollar jag ut genom mitt fönster och tänker "nääää det har vi faktiskt inte" 
Det är nämligen snökaos här i falkenberg, bussarna går inte, tågen blir försenade, barnen kommer inte till skolan, jobbcoacherna på arbetsförmedlingen är upptagna och idag har jag bevittnat inte mindre än två trafikstockningar på nygatan, det här är bättre än tv!
på min lediga tid har också funderat lite på vad det är som händer med dagens ungdomar också, dom gnäller på att dom INTE kommer till skolan. Hade detta hänt för ett år sedan när jag gick i skolan hade jag varit överlycklig och slängt mig ut ur huset och startat ett snöbollskrig. Men nu vill tydligen folk gå till skolan, något är väldigt fel!
Som sagt så är jag ju "arbetssökande" så jag har inte så mycket att göra om dagarna. Men den här veckan har Elin varit hemma också hälsat på så i tisdags bestämde vi oss för att åka till ullared, vi hamnade först i glommen sen i halmstad. I vilket fall som helst så skulle vi leta reda på ett kontantkort till Elin. Detta gick utmärkt och Elin fick sitt kontatkort. Nästa dag använder hott sitt nya kontatkort när hon ringer mig och ber mig att hämta henne ute i slöinge och att jag ska ringa när jag är framme. Jomen lätt att göra när hon ringer från dolt nummer. Så där springer jag fram och tillbaka mellan smådjurs expeditionen och häst expeditionen och letar efter någon som heter Car...Catri...Carina kanske? Efter ett tag så får kommer vi fram till att jag letar efter Catarina (tror jag) och Elin kommer till slut till rätta. Herregud hon är som ett litet barn, det går inte att hålla koll på henne.

Det här är vad jag har roat mig åt idag.




Kommentarer
Postat av: Pc

Snyggt! Det finns många sätt att förkovra sig och många insikter att ta vara på för att bygga sin världsbild. Kul att se att du är på väg.

2010-02-03 @ 20:48:35
Postat av: Elin

Jag vet inte hur ni gör i Sverige men i England så skriver vi genast in syskons nya mobilnummer när de lämnar paprena på kontraktet SYNLIGA framme på köksbordet.

2010-02-04 @ 01:47:17
Postat av: Elin

Jag vet inte hur ni gör i Sverige men i England så skriver vi genast in syskons nya mobilnummer när de lämnar paprena på kontraktet SYNLIGA framme på köksbordet.

2010-02-04 @ 01:47:27
Postat av: .y

Det här är lite av en lek, det gäller att lista ut vem orden är riktade mot:



ELIN! DU KAN JU INTE ÅKA TILL HALMSTAD UTAN O HÖRA AV DIG, särskilt inte när du åker till ENGLAND o tycker vi ska ses. HALLÅ?! Logiken i det hela: .

Det är även väldigt ologiskt att jag precis hittade stearin på min pekfingernagel. Tumnageln hade vart mycket mer rimligt.



Jag gillar dig ändå, bara så du vet. Kanske just därför.



Den som gissar rätt vinner bortskrapad nagelstearin.

2010-02-04 @ 17:55:13
Postat av: .y

NEJ, det ska vara : "utan ATT höra av dig." Inte "O". Det funkar verkligen inte grammatiskt sätt att säga "utan och höra av dig", vilket jag inte är sen att påpeka för andra, så därför rättar jag även mig själv. Att. Inte och.

2010-02-04 @ 17:57:22
Postat av: .y

Skitkul att verifieringsorden jag fick efter min andra kommentar var: "the problem". Hade bara kunnat slås med: "the i-landsproblem".

2010-02-04 @ 18:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0