sorry mamma..

Nu är det ju så här att angående skola för mig så har jag ju haft ett par alternativ, Sverige eller USA och så. Det har jag inte längre. Någon smart person tyckte nämligen inte att hela den här högskole saken inte var tillräckligt krånglig utan kom på den briljanta idén att man måste tacka ja till sina platser man får. Något som jag inte riktigt tänkte på, så när jag såg att mitt andra antagningsbesked hade kommit upptäckte jag till mitt förtret att jag hade blivit struken. Både i Falun där jag hade kommit in och i Kalmar där jag var på reservplats 185349, typ. Inte för att jag blev alldeles överdrivet ledsen över detta eftersom jag ändå inte tänkte åka, men ändå!
Jag ägnar mig istället glatt åt att fylla i ansökningspapper till ett par skolor i USA. Undrar dock lite vad kraven för att komma in är. Det enda dom vill veta är hur gammal jag är, vart jag bor, vart mina föräldrar bor och hur jag ska betala för skolan, dom kanske lottar? Hoppas inte, jag har aldrig haft tur i spel, förutom den gången jag vann 100 kr på bingolotto för 10 år sen. Betalt för att man ska skicka in papperna till dom vill dom också ha! Det här börjar bli dyrare än att vara med i facket. Eller nej förresten, så mycket papper som facket lägger på sina räkningar som jag får bidrar säkert till halva Hallands skogsskövling på ett år. Tur att jag håller på att gå ur, bara där spar vi minst 10 träd!




 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Om dom lottar ut platserna på college i USA, varför lägga ner så mycket jobb på film som visar hur du spelar fotboll??

2010-08-20 @ 22:43:42
Postat av: Elin

Tjusiga bilder lillebror. Jag tror att du maste dricka mer kaffe for att vakna upp lite ;) las det finstilta, det ar oftast dar det viktigaste star (helt sjukt, jag vet, men sa ar det).

Om du nu inte kommer in nagonstans varfor inte komma och bo pa varan soffa? Vi har plats for alla, annars lanar nog Rocky ut sin sang.

2010-08-24 @ 00:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0