18 april

Sådär ja. Nu är ansökningarna till högskolan ivägskickade. En till kalmar och "Journalistik och medieproduktion" och en till falun, "Mediekommunikation, idrott, medier och pr". Blir spännande att se hur det går med det här. Enligt förra årets antagnings statestik så ser chansen att komma in rätt hyffsade ut.

I veckan så har en ny konditor börjat jobba hos oss på ritz, så jag har fått agera lärare. Och ja, jag lärde henne allt jag kunde och det tog ju ungefär en vecka. Hon verkar vara duktig så det känns jättebra, förhoppningsvis så får jag jobba mest i bageriet i sommar. Om jag nu får jobba över huvudtaget, det är ofantligt spännande att jobba på Ritz säger jag utan att säga för mycket.

I kväll så har jag och pappa bokat resa till Paris, vi åker i slutet av maj. Det ska bli gött att få komma ut i vida världen igen. Med tanke på hur det var i New york så tror jag att vi ska kunna roa oss kungligt hos dom bagguete och vinpimplande fransoserna.  Så de närmsta veckorna kommer väl att gå åt för att hitta en passade basker så jag ska kunna smälta in ordentligt där nere.




Kommentarer
Postat av: monica

va fint du gör med dina bilder!!!!

2010-04-19 @ 22:26:01
URL: http://ombildad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0