jul, jul, jul...

I veckan så har jag jobbat en hel del på Ritz. Med en stundande 1a advent och skyltsöndag så är det en del att göra om man säger så. Som idag till exempel, 1616 stycken lussekatter har blivit rullade, inte bara av mig förstås vi var tre stycken och tog ca 3 timmar, och detta var andra omgången denna vecka. tidigare i veckan har vi också gjort, pepparkakor (500-600) och typ 1000 småbröd, just nu känns semester fruktansvärt välkommet! Däremot så bävar jag lite för när jag kommer hem, dom andra som jobbar på ritz är ju inte överdrivet nöjda över att jag åker. Så att skrapa plåt, skura kyl, packa småkakor, göra semlor kan nog tyvärr hamna på min lott när vi kommer hem igen. Men det är ju inte förens om en helt månad!
Den här veckan har jag också passat på att införskaffa mig en förkylning. Eller egentligen mest en massa snor och huvudverk och hosta så Roger på jobbet tyckte inte det var så farligt, inte som när han jobbade med 47 graders feber sa han, jag tvivlar på att det är sant dock. Nu är jag väl förhoppningsvis på väg att bli frisk så träningen i morgon klockan 08:00 ska det nog inte vara någon fara för.

Pappa har åkt iväg också den smitaren! Han åkte till farmor och farfar med Hanna och lämnade mig alldeles ensam, IGEN! Eller ja det var inte helt sant faktiskt, han lämnade faktiskt ICA kortet också

Kommentarer
Postat av: mamma

måste ha varit helt riskfritt att lämna ica-kortet eftersom han tog med sej bilen. och det är ju så låååångt till ica kvantum :)

2009-11-30 @ 22:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0