ensam

Jaha då så var man ensam hemma i lägenheten då. En del saker har ja kommit fram till, det blir mycket stökigare när pappa inte är hemma, jag är grym på att använda så lite disk som möjligt, jag är lite lite mörkrädd, att handla gurka är onödigt eftersom jag inte behöver äta upp den. Det var bara några av det saker jag har funderat ut under de tre dagar som papa inte vart hemma. Jag ska också tillägga att det är mycket tråkigare utan honom här också. Utan honom får jag inte hjälpa till att torka disk, dra lakan och jag får aldrig möjligheten att välja om jag ska hämta tvätt eller laga mat.
Idag slog jag faktiskt mitt jobbrekord också när jag jobbade hela sju och en halv timme! Annars har veckan mest handlat om att jobba lite, ringa oskar eller tim och sedan göra ingenting Och så har vi vart och badat en massa vid bryggan på kvällarna. Det är underbart att hoppa ett par gånger och sen åka hem och lägga sig, man somnar direkt.
Nu så börjar jag bli lite hungrig också, och jag måste gå och handla, plocka undan alla mina grejer, ut och springa, diska *gäsp* eller så gör jag det sen =)

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, Hjalmar, nu kan välja mellan att dra lakan eller lägga sej i skryknliga sådana. Mellan att torka disk eller låta disken självtorka.Du får också på egen hand ta beslut om huruvida du ska hämta tvätt först och laga mat sen, eller tvärtom. Det är många viktiga beslut man måsta ta som vuxen.

2009-07-08 @ 17:37:53
Postat av: Pc

Om jag kommer ihåg rätt så har vi ca 9 glas + det du har på ditt rum som du inte packat upp, så det borde väl klara sig en vecka. Glassglas har vi 11 st dessutom kan du ju äta direkt ur bägaren nu när du är ensam. Det värsta är väl osten som jag inte rättar till, det blir svåra backar att karva sig en skiva ur. Du får köpa mjukost nu när du ska handla så du inte svälter ihjäl.

Vi ses.

2009-07-08 @ 18:43:52
Postat av: elin

det jag reagerade mest på var väl att du skulle ut och springa, det gör du väl aldrig?



kram

2009-07-09 @ 23:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0