samlar poäng

Idag lovade jag mamma ett inlägg om en väldigt speciel händelse i onsdags och ja jag har ju 8 minuter på mig.
så här är det nämligen att vuxna människor dricker kaffe till frukost, middag kväll hela tiden därimellan. Men det gör inte jag, tills i onsdags. Då drack jag nämligen kaffe till frukost! Det måste vara värt minst 10 vuxen poäng. Jag hoppas inte att det gör något att det hade gått en lektion i skolan innan jag åt bara.
Annars så har jag börjat baka till mitt proektarbete idag. Efter mina fyra år med tyska på högstadiet trodde jag att ett recept på kakor kan inte vara så svårt. Oj vad fel jag hade. men jag tycker det gick rätt bra ändå för att vara första gången jag bakar något som jag inte har någon som helst aning om hur resultatet ska bli. nästa torsdag blir det nya grejer. Vad sägs om baumkuchen. Vattnas det inte i munnarna på er?
Nu är klockan över 12 hoppas mamma fortfarande är vaken!

Kommentarer
Postat av: mamma

nej jag var inte vaken, men nu är jag det, och jag satte nästan kaffet i halsen. jag ser fram emot att du kommer hit och dricker kaffe och bjuder på dina tyska kakor. tur att du itne ska prata med dom dock.

/mams

2009-01-23 @ 08:40:37
Postat av: Pc

Jag kan lova att en del kakor är värda att vänta på, mums!

2009-01-23 @ 22:42:58
Postat av: Per-Åke Andersson

Hoppas att Baumkuchen är något annat än det låter som för det är nära till att tro att det är nödårskäk, barkbröd. Eller så blandar man flis i degen för att tjäna mera flis.

Du kan väl skicka en på posten till - You know who!

Apropos Who? så är följande länk värd ett besök:

aw3SCUV8" rel="nofollow">http://se.youtube.com/watch?v=jUaw3SCUV8

2009-01-26 @ 23:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0