bak, bak, bak....

efter två dagar i konditoriet så är jag mör. slutade klockan halv ett och en timme senare sov jag och nu har jag precis vaknat, det bådar inte gott inför arbetslivet men jag har ju ändå nästan ett år på mig att öva!
annars är det roligt på praktiken, tycker nog det är roligast i konditoriet även om det är lite svårare. Allt måste ju vara så fint. i veckan gjorde jag princessbakelser, budapestlängder, bananbakelser, ananaspaj, doppat en massa beskvier i chokald och annat gott, men sedan har nog resten av tiden gått åt till att städa, blääää. hela kylen tog halva dagen igår och idag har vi skurat både väggar och golv. det märks att det är lågsäsong just nu. man får ioförsig sluta lite tidigare, "men det tar vi igen till jul när vi ska trycka marsipantomtar och rulla lussekatter" säger min chef med ett fint leende på läpparna. skönt att man har något att se framemot i vinter!
i veckan har jag faktiskt bakat lite hemma också, en äppelpaj. inte så mycket att tala om fast det är ju ändå första gången jag bakade hemma sen i våras då jag gjorde glutenfria muffis på potatismjöl åt tim, det gick sådär men han sa att dom var goda dock. jag vågade inte smaka.

smell ya later.




Kommentarer
Postat av: mamma

bra jobbat, när får jag smaka??

2008-09-19 @ 22:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0