vuxen!

Japp ungefär klockan 5 morse så började Hjalmar Fredin en ny tid i hans liv. Jag gjorde min första riktiga arbetsdag =) Visst har jag gjort praktik i snart ett år men det är ju praktik, och visst cyklade jag runt i sommras och delade ut tidningen, men det var bara ett sommarjobb. Idag jobbade jag på riktigt. Det känndes ganska bra också, jag fick till och med baka av en omgång med lussekatter helt själv!  
Men att bli vuxer är ju så mycket mer än att börja jobba. Att bo ensam till exempel. vilken jag av en händelse gjorde i veckan då  pappa var i stockholm. Det var spännande att få gå och handla själv, ta hand om tvätten, laga mat. Faaaast jag måste nog fortsätta öva på allt det där, När jag var och handlade blev det: Chips, dip, mandelskorpor, madlagningsgrädde, cola och glass (nutella hade pappa köpt innan han åkte), jag missade tvättiden och var på McDonalds två gånger i torsdags.
Nu ska jag gå och städa på mitt rum för idag får vi långväga besök. Lisa och Thomas kommer hit med lovisa. Dom blir dom första som smakar mina egna bageri-bakna lussekatter :D

hej svejs

Kommentarer
Postat av: mamma

suck! undrar var det gick fel nånstans? /mamma

2008-11-29 @ 19:14:58
Postat av: Hanna

Ojoj.. vuxen det var attans. Men har du fått jobb? var?

2008-11-29 @ 23:32:31
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Pc

Nu kan jag då berätta att det var fantastiskt goda lussebullar och gästerna lät sig väl smaka.

Det är väl egentligen inget fel med det du handlade så länge det inte är det enda du kommer handla fortsättningsvis. Bara att du faktiskt uppmärksammade vad som kom med i kassen bådar gott för framtida inköp. Nu ska jag äta lite chips!

2008-11-30 @ 02:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0