New York fortfarande

ja så var det dags....jag och pappa tog båten till frihetsguddinan. hon var....stor typ. men det var coolt man har ju sett henne i en del filmer så man kände ju nästan igen sig när man var där. men kan tydligen gå upp i henne, eller ialfall till hennes fötter men då fick man minsan köpa biljetter en hel dag i förväg och det orkade vi inte med så vi fick stå och titta upp på henne. Inte för att det gjorde så mycket vi blev nöjda ändå titta bara på pappa =)



efter en runda på ön så blev vi hungriga men maten där höll inte riktigt våran stadard, vi åkte inte till usa för att äta hamburgare eller korv. I allafall inte där :P Vi hittade dock ett par vykort har inte hört nåt om dom har kommit fram än. Vi kanske glömde skriva Sweden på, men isåfall sitter ju en lycklig Monica fredin eller Hanna fredin i New York med varsitt vykort från mig och pappa inte helt fel.



Vi blev som sagt hungriga så vi tog båten till manhattan och tunnelbanan till central park. Det blev burrito som luktade godare än var det smakade men det var hyffsat gott ändå. 
Efter maten begav vi oss mot parken och där låg huset där John Lennon bodde och medans jag var på jakt efter ett minnesmärke av John så kom det ut en liten tant hur huset typ 4 meter ifrån mig, WOW tänkte jag hon hade livvakt, coolt. Efteråt sa pappa att der var Yoko Ono. Jag tycker fortfarande att livvakten var häftigast!
Men men vi tog oss en promenad i parken och det var trelvigt. Först träffade vi på några coola gubbar (och en tjej) som spelade Beatles låtar, det var en massa människor som stannade och sjöng med i låtarna det var så att man fick lite gåshud faktiskt. Till och med jag var tillräckligt allmänbildad så jag sjöng med några rader även om det var mest i mitt huvud för jag ville inte förstöra stämningen med min ljuva sångröst. 
Eftersom det halloween stod för dörren så hade dom ett rullskriskodisco mitt i parken. Det var roligt att titta på alla goa svettiga 30+ are som åkte omkring där, fast dom var väldigt duktiga som flesta så det var faktiskt roligt att kolla på.



nu började jag behöva en toalett men det fick dröja ett tag det fanns ju så mycket att se. Den berömda isbanan som man ser i alla filmer tillexempel men där fick pappa stå för fotograferingen. När vi kom ut ur parken så tyckte jag mig höra musik och var tvungen att kolla upp vart denna kom ifrån. Det var en högtalare. Fast det var inte den som var intressant utan det som dem som ägde högtalaren gjorde. Dom dansade och det var dom väldigt bra på, lika bra på att underhålla och käna pengar må jag säga också. Det här är lite av det dom gjorde.



dom hoppade..



och snurrade..



till och med studdsade!

sedan var jag absolut tvungen att gå på toaletten som jag inte hade fått göra än, fans inte så många buskar i cetral park som man kan tro. Så då fick allt Donald Trump sträcka ut en hjälpande hand (inte bokstavligt talat). Men jag menar kan man stämma folk för att dom säger att man har några miljoner dollar mindre än vad man egentligen har så får man bjuda på ett toalettbesök av en ung svensk turist. Så hade vi vart i Trump tower också!

japp det var väl min usa resa typ. Eller inte riktigt men det är iallfall allt som kommer komma upp här resten får jag väl berätta live istället!

Kommentarer
Postat av: Pc

Underbart koncentrat av viktiga detaljer! Donald Trump får vara glad att han inte var hemma.

2008-11-06 @ 23:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0