Big Swedish Smile

Förra veckan så hade jag kanske den mest hektiska torsdagen på länge! Jag skulle hålla ett tal om Olof Palme i min "Public Speaking" kurs. Det hela började egentligen på onsdagen efter fotbollsträningen när jag skulle göra klart alla småsaker innan talet.  Efter en sekunds funderade så kom jag på att jag hade ganska mycket kvar att göra. För det första var jag tvungen att skriva klart talet, jag var tvungen att hitta ett citat att avsluta talet med, jag skulle fixa en röd slips, ja skulle köpa ett gigantiskt block där jag skulle skriva ner stödord för mig själv och publiken. Sen var jag också tvungen att skriva en källförteckning, jag skulle också skriva ut alla källor från internet och översätta dom eftersom det mesta jag hittade om Olof Palme var skrivet på svenska. Till slut skulle jag också kopiera typ 30 papper där dom andra i klassen skulle skriva vad dom tyckte om talet också. Och nu var det alltså onsdag så jag insåg ju att jag hade en hel del att göra på kvällen. Sen kom jag på en annan sak, jag skulle ju på konsert på kvällen. Så jag han skriva lite på talet innan vi åkte in till downtown och kom inte hem förens 2 på natten till torsdagen. Så ni kan förstå att jag hade en del att göra på min två timmars rast på torsdagen innan talet. Gissa om jag var nervös innan jag skulle hålla talet, men det gick faktiskt bra ändå, läraren gillade det ändå och jag fick ett A!!!
En annan sak jag har gjort i veckan är att tagit ett blodtest för att kolla hur mycket kolesterol jag har i blodet. Detta gjorde jag eftersom vi fick extra poäng i min hälsokurs. Allting stod bra till och läraren gav mig "A big swedish smile" som betyg på den uppgiften.

I lördags när jag vaknade (vid 2 tiden) så kikade jag lite på datorn innan jag gick och ut och la mig vid poolen, och jag blev väldigt glad när jag läste följande på twitter, "Vi gör en gratisspelning i Hollywood i kväll, ta med chips och dipp.". Det var en kille ur ett av mina favoritband All Time Low som hade skrivit det. Så det blev en trevlig kväll i Hollywood med Carl och Magnus!

 



Kommentarer
Postat av: Pc

Låter bra det mesta du berättar om. Nu fattas bara trevligt flygsällskap till London om några dagar. Så ses vi.

2011-06-05 @ 20:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0