home

Sådär jag då var man hemma i L.A. igen då (hehe). Santa Barbra var helt fantastisk! Det ligger precis vid havet och staden forsätter upp i kullarna längre inåt land. Det är inte så stort, i alla fall inte med amerikanska mått mätt. Jag skulle kunna beskriva det som såhär. Det är större än Falkenberg och mindre än Los Angeles. Så någonstans där emellan har ni Santa Barbra. Tims skola ligger långt uppe i kullarna och hur fint som helst. Det är en ganska liten skola, där går bara 1500 elever ungefär. Ändå tog det oss två timmar att hitta tennisplanerna där Tim hade träning. Det var väl tur att vi hade GPS i bilen annars är det nog möjligt att vi hade hamnat i Texas istället för Santa Barbra.
Nåja helgen va hur bra som helst. Det var skitkul att träffa Tim igen och se hans skola. Han hade ett par riktigt sköna polare också som vi hängde lite med på kvällen efter vi hade ätit. Skulle gärna gått på skola där så vem vet, kanske tar man lite kontakt med deras fotbollscoach och kollar läget.
Jag träffade för övrigt en väldigt trevlig kille på stället vi åt igår. Inne på toaletten så frågade han mig väldigt artigt om jag hade en cigarett, det hade jag tyvärr inte svarade jag lika artigt. Det gjorde inte så mycket tyckte han för han spelade fotboll så han borde inte röka. Gissa om han sken upp när jag berättade att jag var från Sverige och spelade fotboll. LARSSON skrek han inne på toan. Det var hans favoritspelare sa han, sen kom han på att det fanns en till svensk spelare som var bra. Killen hade nog inte läst aftonbladet för då hade han inte behövt fråga efter hans namn, Zlatan frågade jag om han menade. Det var de ju naturligtvis, "aah, ibra ibra" sa han, fortfarande inne på toaletten. Och vips så var Zlatan den bästa spelaren som fanns. Sedan sa han att han var från Mexico och efter det blev det en liten pinsam tystnad inne på toaletten där jag tror att han vänta på att jag skulle nämna nåt om någon bra mexikansk fotbollspelare, jag känner tyvärr inte till någon och kunde inte ge han samma glada tillrop som han hade gett mig ett par sekunder tidigare. Som tur var så började han fråga varför Zlatan hade så stor näsa. Jag sa att hans pappa inte var svensk och sen hittade jag på en liten historia om att hans mamma var svensk eftersom jag inte hade lust att stå inne på en toalett och diskutera invandrare i Sverige. Men han nöjde sig med det svaret och äntligen kunde vi säga hej då och lämna toaletten.

Nu är klockan halv ett och både mamma och Hanna tycker att jag ska gå och lägga mig så bilder får ni se i morgon. På tal om, det första jag gjorde när jag kom till Tim var att lägga kameran på hans rum och där låg den snällt och väntade på mig tills vi skulle åka tillbaka till L.A. så har tyvärr inga bilder från Santa Barbra. Men det ger mig ju bara ännu en anledning till att åka dit igen!

Kommentarer
Postat av: mma

Vilka äventyr du är ute på!!! Mamma tycker inte nåt om när du ska gå o lägga dej. Det bestämmer du helt själv. Hoppas dock på lite fler bilder från skolan bl a. Du får la läsa på om mexicanska fotbollsspelare. Eller också utmärker dom sej inte så som Larsson och Ibra har gjort.

2011-02-06 @ 17:11:40
Postat av: elin

Aa, men om ett ar kommer han att ropa FredinN fredin :)

2011-02-06 @ 18:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0