då sååå

I fredags så bar det av mot göteborg. Resan började bra med att jag svängde på motorvägen mot malmö, upptäckte dock detta rätt fort och kunde vända i slöinge. Tur att jag hade gott om tid på mig och att jag visste precis vart Scandic opalen ligger i göteborg. Eller trodde att jag visste rättare sagt för när jag var i göteborg på den plats där scandic borde ligga så var det inte där. Men efter lite hjälp av min härliga syster och Björn så var ja framme vid hotellet en hel minut innan det var samling. Efter lite västutdelning och information om vad som skulle hända under dagen så gick vi bort mot vallhalla ip där vi skulle ta oss an dagens första träningspass. Det var en av de två amerkanska coacherna som tränade oss och första träningen var ganska lätt med lite uppvärming och sen smålags spel. Gick helt ok för mig fast jag blev fruktansvärt trött. Men efter en lättare lunch på McDonalds så var man på gatan igen. Nästa pass så spelade vi elva mot elva i tre perioder, Jag undrar om dom gör så i USA? Nu fick jag i allfall spela mittback i 90 min med ca 5-6 min paus vilket resulterade i en fantastisk kramp! Rutinerad som jag är så har jag ingen aning hur man ska göra i sånna situationer så jag låg mest på planen och kved innan jag fick hjälp.
Efter sista träningen hade vi ett lite möte där de två coacherna berättade lite hur det fungerade att gå på collge och lite vad dom sökte för spelare. Nu ska ja vänta en vecka ungefär tills dom har gått igenom filmerna som spelades in när vi tränade och så ska dom höra av sig och berätta lite vad man har för chanser att komma till USA, tror jag att dom ska göra i allfall. Sen får man väl bestämma sig om man vill ha hjälp av Bluechip.

Igår var det dags för högskoleprov också. Dum som jag är så har jag ju åtagit mig världens jobbigaste jobb så jag var ju tvungen att gå upp klockan 04:00 för att jobba innan jag kunde sticka iväg till gymnasieskolan. Där satt man heeeeeela dagen, som naturligvis var den finaste på året hittills. Provet var ju rätt svårt men det gick nog rätt bra ändå tror jag. Nu är det väl bara att söka till högskola och sen vänta och se vart man tar vägen i höst.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit vad spännande att inte veta vad som ligger framför en och ha helt fria händer att välja och vraka och söka.

2010-04-11 @ 16:31:40
URL: http://tanthanna.blogg.se/
Postat av: Elin

SJUKT imponerad! ..att du har gjort hogskoleprovet! Jag var jatteradd for att behova gora det, men nu ter det ju sig sa att jag verkar vara en ganska bra, alldeles for gammal, ponnyryttare, sa de kanske loser sig med jobb for mig anda :)

Hall mig uppdaterad om Bluechip-grejen.

KRAM

2010-04-11 @ 22:24:13
Postat av: mamma

Hela helgen har ägnats åt framtiden, det kommer säkert att bli bra, vad det än blir. Och du, det kommer fler fina dagar, för resten var det blåsigt och kallt.

2010-04-11 @ 23:22:53
URL: http://ombildad.blogg.se/
Postat av: Lisa å de andra..

Kul att det gick bra. På båda "aktiviteterna" :)

Vi hejar på dig, lycka till.

Verkligen!

2010-04-12 @ 13:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0